Vragen?

Bel: 085 273 3270
Mail: info@trenergy.nl
of chat

Voorwielmotor

De meeste Trenergy fietsen zijn voorzien van een motor in het voorwiel. Wij gebruiken motoren welke voorzien zijn van tandwielen met schuine vertanding waardoor deze zeer geluidsarm zijn. Tevens hebben deze voorwielmotoren een hele goede vrijloop en zijn ze licht van gewicht waardoor je ook zonder ondersteuning licht kunt fietsen.
De voorwielmotor van bijvoorbeeld de E-Relax Pro en E-Connect heeft een koppel van 28Nm waarmee deze krachtig is. De voorwielmotor van onder andere de E-Luxe en Sprocket heeft een rollerbrake passing en is een hoog-koppel uitvoering met 36Nm waardoor deze nog makkelijker de berg op komt.
Doordat wij lichtgewicht motoren gebruiken in combinatie met intelligente software zal nauwelijks merkbaar zijn dat de motor in het voorwiel zit. Ook is een motor in het voorwiel onderhoudsarm en is er door de pedaalkracht aandrijving op zowel het achterwiel als voorwiel. 

Middenmotor

Op de Trenergy Jetset gebruiken we de Bafang Maxdrive middenmotor. Deze middenmotor is met 80Nm zeer krachtig en ook nog eens geluidsarm. De Bafang Maxdrive heeft drie sensoren; een krachtsensor welke direct op de pedaalkracht reageert, een rotatiesensor welke voor gelijkmatige ondersteuning en een snelheidssensor om de pedaalkracht en rotatiesignaal goed te combineren voor een fantastische rijervaring! Deze middenmotor is geluidsarm en door het lage zwaartepunt tussen de wielen is de fiets zeer wendbaar.
De Trenergy E-Supra is uitgevoerd met de Bewo middenmotor, deze motor is zeer geluidsarm en heeft zeer soepele rijeigenschappen. De Bewo middenmotor functioneert op een rotatiesignaal waardoor je minimale trapkracht hoeft te leveren.

Display

Het grootste gedeelte van onze fietsen is uitgerust met een LCD display waarmee een van de vijf ondersteunende standen ingeschakeld kan worden en waarmee de verlichting bedient wordt. Op het scherm is de snelheid, totaal aantal kilometers en dag afstand duidelijk af te lezen. Het bedienen gaat via een afstandsbediening met 3 toetsen. Ook kan dit in combinatie met een bedieningsunit met draaihendel zijn waarmee je de walk-assist/loophulp of powerboost kunt activeren.
Enkele modellen zijn met een eenvoudig LED display uitgevoerd, dit is een overzichtelijk display welke de batterijvulling weergeeft en waarmee de drie ondersteunende standen en verlichting in te schakelen zijn.

Bekijk hier de Instructievideo's waarin wordt uitgelegd hoe de displays werken van de verschillende Trenergy modellen.

Bediening met de smartphone

De Trenergy Sprocket wordt bedient met je eigen iOS of Android smartphone! De super handige app is gratis te downloaden via de appstores en de bediening van deze app is erg eenvoudig. De snelheid, batterijvulling, nog te rijden kilometers, snelheid, power consumptie zijn nog maar een aantal voorbeelden wat er via de app af te lezen is. Met de Sprocket heb je keus uit 9 verschillende ondersteunende standen en er zijn 3 lay-outs om de app te personaliseren. Natuurlijk leveren we de Trenergy Sprocket met een stuurhouder voor de smartphone.

Bekijk hier de video waarin wordt uitgelegd hoe de display werkt via de App op je telefoon.

Trapsensor

De trapsensor laat de controller (het brein van de fiets welke alles aanstuurt) weten wanneer deze de motor moet laten functioneren. Als je begint te trappen registreert de trapsensor dit direct, ook meet deze met welk toerental er rond getrapt wordt. In combinatie met de ingeschakelde ondersteunende stand en de snelheid van de fiets zal de motor altijd de gewenste ondersteuning geven. Doordat wij een trapsensor met wel 12 meetpunten gebruiken reageert de fiets snel met zowel het inschakelen en uitschakelen van de motor.

Controller

De controller is de regeleenheid van de fiets. Deze computer ontvangt signalen en verzend signalen. Zo ontvangt deze bijvoorbeeld het trapsignaal en zal de motor direct aangestuurd worden, vervolgens zal de motor weer een controle signaal terug zenden naar de controller zodat deze het toerental af kan regelen. Door aan te sturen en ook weer een controle signaal terug te vragen kan de ondersteuning heel geleidelijk en soepel aangestuurd worden met als resultaat een elektrische fiets die erg prettig rijdt!

Batterij

Onze batterijen hebben een robuuste aluminium behuizing met een geïntegreerd achterlicht van het Friese merk Spanninga. De batterij is opgebouwd met Samsung (ICR18650 Lithium-ion NiMnCo) cellen welke een hoge energie dichtheid hebben en een laag gewicht. Daarnaast rusten wij onze batterijen uit met een modern management systeem welke de spanning van de cellen afzonderlijk monitort, de temperatuur in de batterij controleert en bijhoud hoe vaak er geladen wordt en hoeveel stroom er afgenomen word. Wij hebben drie verschillende batterij capaciteiten in ons assortiment; 10Ah (360Wh), 13Ah (468Wh) en 16Ah (576Wh).
Helaas zijn de te halen kilometers op een batterijvulling moeilijk van te voren aan te geven. Een elektrische fiets verbruikt veel meer stroom als deze bergop gaat, veel tegenwind heeft, het koud is, veel ondersteuning vraagt of als je zelf weinig trapkracht levert. Zo zal bijvoorbeeld een 10Ah batterij bij zeer ongunstige omstandigheden 25km halen maar bij gunstige omstandigheden kan dit zomaar 70km zijn. Daarom houden wij een gemiddelde van 50km aan voor deze batterij wat wij ook uit de praktijk veel terug horen!

Verlichting

De verlichting op onze fietsen is van het merk Spanninga. Dit gerenommeerde merk uit Friesland heeft een breed assortiment fietsverlichting waarvan wij een aantal passende modellen voeren. Zo heeft de Spanninga Nomad koplamp, welke wij op de Jetset, E-Luxe en Sprocket gebruiken, een USB aansluiting waarmee bijvoorbeeld de smartphone kan worden opgeladen. En met 40Lux heeft deze koplamp een zeer grote lichtopbrengst.
De verlichting op onze Trenergy fietsen werkt altijd via het elektrisch systeem. Je hebt er geen losse batterijen voor nodig en de verlichting is eenvoudig in te schakelen via het display.

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Top

Prijswinnaar uit de test!

testresultaat elektrische fietsen